ANGÉLICA CASTELLÓ: RED ROOMS (PREMIERE)
Program
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Angélica Castelló: Red Rooms oder sieben Episoden über ein prekäres Verhältnis: Rotkäppchen und der Wolf (Libretto: Ximena Escalante, Miguel Ángel Gaspar, Angélica Castelló)
(2021–2022 UA) - 101'
Libretto: Ximena Escalante , Miguel Ángel Gaspar , Angélica Castelló
Inspiriert von Louise Bourgeois' Installation »Red Room (Child)« und »Red Room (Parents)«. Ein Musiktheater über Wahrheit und Lüge, Lust und Missbrauch, Liebe und Macht für Stimmen, Kammerensemble, Blockflötentrio, Revox‐Tonbandmaschine, Radios, Kassettenspieler und Elektronik in sieben Akten
Cast
- Theresa Dlouhy: Rotkäppchen (Stimme)
- Isabelle Duthoit: Rotkäppchen (Stimme)
- Romain Bischoff: Wolf (Stimme)
- Raphaela Danksagmüller: Großmutter (Blockflöte)
- Thomas List: Großmutter (Blockflöte)
- Maja Osojnik: Großmutter (Blockflöte)
- Jérôme Noetinger: Anderer Wolf 1 (Revox, Kassetten, Elektronik)
- Jan Machacek: Anderer Wolf 2 (Live-Video)
- PHACE
- Wolfram Berger: Salvador Novo (Radiostimme)
- Hagnot Elischka: Alter Wolf (Radiostimme)
- Christian Reiner: Junger Wolf (Radiostimme)
- Martina Spitzer: Großmutter (Radiostimme)
- Sabine Marte: Rotkäppchen (Radiostimme)
- Natascha Gangl: Zahmkäppchen (Radiostimme)
- Miki Malör: Wald (Radiostimme)
- Elisabeth Findeis: Neutrale Stimme (Radiostimme)
- Ariel Uziga: Regie- und Choreographieassistenz
- Arnold Haberl (aka. noid): Tontechnik
- Oliver Mathias Kratochwill: Licht
- Christoph Pichler: Licht in Zusammenarbeit mit Jan Machacek und Miguel Ángel Gaspar
- Kira David: Produktionsleitung
- Valerie Holfeld: Produktionsleitung
- Anna Hostek: Kostüme
- Bartholomaeus Wächter: Bühnenbild
- Ximena Escalante: Dramaturgie
- Angélica Castelló: Idee, Konzept, Musikalische Leitung
- Miguel Ángel Gaspar: Bewegung, Konzept, Regie
In exciting company to her new orchestral work and her work as an improvisational musician, Angélica Castelló, born in Mexico and a native of Vienna, presents her major music theatre premiere Red Rooms at Wien Modern. On stage are three cages and a family trapped in their own patterns – mother, son and granddaughter. They listen to the radio, talk, sing, drink, eat, sleep, kiss, fuck, puke, shit ... The radio broadcasts interviews, news and commercials from Radio Roja, audible in German, English, French, Spanish. On stage, on the other hand, voices and other sound generators produce a wild mixture of artificial language, onomatopoeia, noises, literary and diary quotations. The music, too, speaks the language of Angélica Castelló: dreamlike slowness and anti-virtuosity, minimalism and strange friction, the fearless misappropriation of old music (Gibbons, Ockeghem, Monteverdi), pop music and other objets trouvés. Quiet passages meet walls of noise, rock, drones, sine waves and low frequencies. And while the radio switches on again and again, the Revox tape machine forms a kind of bowels through which everything passes, the intestines which eat and transform all incoming raw materials. Speaking of eating: Somewhere in the forest, deep in the unconscious of the Red Rooms, live the grandmother, Little Red Riding Hood and the wolf, and they do so in various incarnations.
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Produktion i5haus mit freundlicher Unterstützung von Stadt Wien Kultur, BMKÖS, Sistema Nacional de Creadores des Arte (FONCA) Mexico, SKE der Austro Mechana
Koproduktion Wien Modern, PHACE, Musica Strasbourg, La Muse en Circuit und ORF Ö1 Kunstradio
Kooperation Schauspielhaus Wien